ZESPÓŁ SZKÓŁ W POPOWIE GŁOWIEŃSKIM


Idź do treści

Menu główne:


Egzamin Gimnazjalny 2016

AKTUALNOŚCI > ARCHIWUM 2015-2016 > KWIECIEŃ'16

Egzamin Gimnazjalny 2016

W dniach 18-20 kwietnia uczniowie klasy trzeciej zmagali się z pierwszym ważnym egzaminem gimnazjalnym, którego wyniki są ważne podczas późniejszej rekrutacji. Testy zaczynały się codziennie o godzinie 9 oraz 11. Pierwszego dnia uczniowie i uczennice zmagali się z częścią humanistyczną, składającą się najpierw z wiedzy z historii i wiedzy o społeczeństwie potem z języka polskiego. Tutaj znalazły się takie zadania jak znajomość umieszczenia na mapie pierwszych ludzi czy czasy rozbicia dzielnicowego. Pomimo tego, że w tym roku mija 1050 rocznica chrztu Polski, uczniowie tak bardzo przyszykowani na możliwość takich pytań nie mogli przetestować swojej wiedzy. W arkuszu z języka polskiego znalazła się m.in. powieść Henryka Sienkiewicza ,,Krzyżacy”. W tym roku, pomimo również dużego nastawienia na zadanie otwarte w formie rozprawki, uczniów spotkała niespodzianka. Zamiast tej trudnej dla wielu pracy pisemnej znalazła się charakterystyka bohatera literackiego, który wolność wybrał za najważniejszą wartość. Wielu uczniów zastosowało tutaj bohaterów z ,,Kamieni na szaniec” Aleksandra Kamińskiego. Drugi dzień, był jak wspominają uczniowie, najbardziej stresującym dniem, ponieważ musieli napisać część z przedmiotów ścisłych. Tutaj w pierwszej części uczniowie odpowiadali na pytania z zakresu: biologii, chemii, fizyki oraz geografii, a w drugiej czekała już matematyka. Pytania były zróżnicowane. Zaczynając od zwykłego obliczania potęg czy procentów po zadania z prawdopodobieństwa. Największą chyba trudnością sprawiło uczniom zadanie z przedziałami, które brzmiało: Uczniowie klas trzecich pewnego gimnazjum pojechali na wycieczkę pociągiem. W każdym zajętym przez nich przedziale było ośmioro uczniów. Jeśli w każdym przedziale byłoby sześcioro uczniów, to zajęliby oni o 3 przedziały więcej. Ilu uczniów pojechało na tę wycieczkę? Zapisz obliczenia. Byli jednak tacy, którzy poradzili sobie z tym zadaniem śpiewająco. Trzeci dzień należał do języka obcego nowożytnego. Uczniowie do wyboru mieli język angielski bądź rosyjski. Zdania na temat trudności były podzielone. Niektórzy twierdzą, że list do napisania z rosyjskiego był banalny, inni, że słuchanie sprawiło problem. W języku angielskim również były takie zagadnienia, które sprawiły problem uczniom, na przykład reagowanie językowe. Pomimo tak bardzo stresujących trzech dni w życiu gimnazjalistów, każdy uśmiechał się i był dobrej myśli. Nauczyciele wspierali dobrym słowem i przysłowiowym ,,kopniakiem” na szczęście, a rodzice zadbali o podniebienie przygotowując pyszne kanapki i ciasta. Z niecierpliwością czekamy na 17 czerwca, kiedy to już oficjalnie dowiemy się, jakie są wyniki.

Ewelina Makowska




Powrót do treści | Wróć do menu głównego