ZESPÓŁ SZKOLNO - PRZEDSZKOLNY W POPOWIE GŁOWIEŃSKIM

Menu główne:

W krainie mazurskich jezior

AKTUALNOŚCI > ARCHIWUM 2017-2018 > CZERWIEC'18

W dniach 5-8 czerwca nasi uczniowie z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Popowie Głowieńskim wybrali się na wycieczkę na Mazury - Giżycko i okolice. Uczniom "towarzyszyły" panie: Beata Siekiera, Joanna Gorzkiewicz, Dorota Augustyniak, Sylwia Pałczyńska i Katarzyna Flisiak.
Pierwszego dnia po długiej podróży pełnej rozmaitych widoków za oknem autokaru dotarliśmy do Giżycka, gdzie na nas czekał pan przewodnik. Pierwszym punktem naszego spotkania z Giżyckiem była Wieża Ciśnień z tarasem widokowym na wysokości 162 m n.p.m., skąd podziwialiśmy panoramę miasta położonego na wyspie, czyli Giżycka. Widok był niesamowity ukazały nam się dwa jeziora Kisajno i Niegocin położone wśród malowniczych lasów. Następnie udaliśmy się na wzgórze świętego Brunona oraz podziwialiśmy jedyny w swoim rodzaju most obrotowy obsługiwany przez jednego człowieka łączący dwa brzegi kanału Giżyckiego. Ostatnim punktem pierwszego dnia była Twierdza Boyen wzniesiona na planie sześcioramiennej gwiazdy w połowie XIX wieku. Z Giżycka udaliśmy się do miejsca zakwaterowania do Elixiru w Gutach.
Drugi dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy od miejscowości Owczarnia koło Kętrzyna, gdzie znajduje się mazurskie muzeum etnograficzne ukazujące życie codzienne Mazurów. Następnie skierowaliśmy się do Gierłoży, gdzie znajdują się pozostałości po wojennej kwaterze Adolfa Hitlera tzw. Wilczy Szaniec. Zamaskowane miasteczko w lesie - 200 budynków m.in. schrony, baraki, lotniska, dworzec kolejowy. Pozostałości robią wrażenie, obecnie zamieszkują te tereny mieszkańcy lasu, szkoda, że nie potrafią mówić, bo pewnie opowiedziałyby nie jedną ciekawą historię. Opuszczamy Wilczy Szaniec i obieramy kierunek Święta Lipka - sanktuarium z niepowtarzalnymi organami. Po wysłuchaniu i obejrzeniu krótkiego koncertu organowego wracamy do miejsca zakwaterowania, gdzie wieczorem odbyło się ognisko z samodzielnie upieczoną kiełbaską.
Trzeciego dnia zwiedzanie rozpoczynamy od Wojnowa, gdzie znajduje klasztor. Drugą miejscowością zaplanowaną jest Kadzidłowo z parkiem dzikich zwierząt. Przewodniczka opowiada o zwierzętach, wśród których biegnie nasza trasa. Poznajemy zachowania poszczególnych gatunków zwierząt. Kolejnym punktem naszej wycieczki była leśniczówka K.I. Gałczyńskiego w miejscowości Pranie. Poznaliśmy historię zielonej gęsi, która została uwiązana na łańcuchu. Ostatnim punktem tego dnia były Mikołajki, typowo turystyczne miasteczko. W miejscowym kościele dzwon nie wisi na wieży, tylko znajduje się w jednej z bocznych naw, ponieważ jest pęknięty. Wracamy do hoteliku, na miejscu sprawdzamy czy woda jest ciepła w jeziorze Kisajno spacerując przy brzegu.
Ostatniego dnia pakujemy swoje bagaże do autokaru i udajemy się do Giżycka, gdzie na naszą grupę czeka statek wycieczkowy "Kordian" i zabiera nas w rejs po jeziorze Niegocin wzdłuż malowniczych wysepek, z których ma swoją nazwę. "Kordian" w pewnym momencie miał nowego kapitana,
w którego rolę wcielił się Jakub. Chętni uczniowie zrobili sobie zdjęcie w czapce kapitana. Czas przeznaczony na rejs szybko minął a szkoda. Czas wracać do domu.