ZESPÓŁ SZKOLNO - PRZEDSZKOLNY W POPOWIE GŁOWIEŃSKIM

Menu główne:

Wycieczka do Muzeum w Łęczycy

AKTUALNOŚCI > ARCHIWUM 2017-2018 > MARZEC'18

W piękny słoneczny wtorek 6 marca 2018 roku odbyła się wycieczka do Muzeum w Łęczycy, które mieści się w zamku zbudowanym przez króla Polski Kazimierza Wielkiego najprawdopodobniej w latach 1357-1365. W wyjeździe uczestniczyli uczniowie klasy III, IV i V oraz opiekunowie, czyli panie Beata Siekiera, Izabela Zawadzka, Małgorzata Skomiał oraz pan Jacek Markowicz. Po dojechaniu na miejsce obejrzeliśmy teren wokół zamku. Później poszliśmy na rynek, na którym znajduje się ratusz i wiele różnych sklepów. W Zamku wzięliśmy udział w lekcji muzealnej Średniowieczne rycerstwo. Dzieje, uzbrojenie, obyczaje, codzienność, którą poprowadził przewodnik pan Tomasz Kucharczyk. Dowiedzieliśmy się cennych informacji o częściach zbroi rycerskiej, o hierarchii, jaka panowała wśród rycerzy, a także o broni, której w dawnych czasach używali rycerze. Pan przewodnik zadawał nam pytania podchwytliwe i trudne, na które można było odpowiedzieć. Po lekcji historii, tym razem pani przewodnik zaczęła mówić o eksponatach znajdujących się w Zamku, a także opowiedziała nam kilka legend np. o Diable Borucie. Następnie wspięliśmy się na wieżę zamkową, na którą prowadziły strome schody. Po zejściu z wieży mogliśmy kupić sobie pamiątki. Po opuszczeniu Zamku udaliśmy się w drogę powrotną do szkoły. Wycieczka bardzo mi się podobała i dowiedziałam się, że warto odwiedzić to miejsce oraz polecić je innym.